anitaivarsson

2011-11-08
13:52:29

Väver en pläd i vävstolen

Hej tittare!

Vävstol

Här kommer nu bilder  på vävstolen som jag ska väva en pläd i.

De ni ser är en” varp” som är pådragen på vävstolen i vitt, svart, grått.

De jag nu måste göra först är fransarna o dom håller jag på med, jag börjar

tvinar tillsammans  5 trådar + 5 trådar till en” frans” och så gör man tills alla fransar

är klara. Sen kan man börja väva.

Brödbak.

Idag har jag  bakat nytt bröd men i formar, jag tyckte det blev bättre att använda formar

bröden blev väldigt jämna o fina, jag använde  1 st   1 ½ lit form o 1 st   1 liters form. Jag

fördela degen olika för formarnas skull, och de blev bra. Prova  gärna i formar. Längst ner i ugnen 35 min.


 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: